Faste læsere

fredag den 7. juni 2019

Fornuft net- frugt net - grønt net

Fornuftnet, grøntnet, frugt net. Ja, kært barn har mange navne. Jeg bliver simpelthen nødt til at dele dette med jer:

De sidste par år har jeg fulgt en blog, der hedder: husmoder-husmoder.blogspot.com
Det er en blog af, og det er vel nok ret beskedent sagt, Danmarks BEDSTE husmoder og en vaskeægte husmoder. Det var på hendes blog, at jeg læste om ovennævnte net,- og hvor jeg i øvrigt henter rigtig meget inspiration i det hele taget.




Det er altså bare en god idé med fornuft net, når man gerne vil minimere/eliminere brugen af emballage/plastik. Jeg har selv hæklet nogle stykker i forskellige farver, forskellige garn typer og forskellige størrelse, og synes stadig ikke, jeg har nok. Jeg har dem ALTID med ud og handle. Kassedamen/-manden kigger stadig lidt når de ser dem og spørger om det er noget nyt de har fået i butikken. Når jeg svarer, at jeg selv har lavet dem, for at spare på plastikken, svarer de som regel, at de er fine og at det da er en rigtig god idé. Så kan det da godt være, de tænker noget helt andet bag det høflige smil, MEN det er uden betydning for mig. Jeg er glad for mine net og den funktion de har.



Det naturfarvede net er hæklet i hør/viskose garn. De andre net er hæklet i økologisk bomuld. Jeg kog-vasker og tørretumbler dem selvom vaskeanvisningen anbefaler noget andet  (se tidligere indlæg, hvor jeg forklarer grunden til ar jeg kog-vasker, selvom det ikke just er særlig miljøvenlig).




Opskriften til dette fantastiske net kan du finde på:

https://www.ravelry.com/patterns/library/fornuft-net

Se også gerne på Instagram #fornuftnet

Rigtig god fornøjelse

Husmoder-wannabe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...