Faste læsere

torsdag den 4. juli 2019

Slut med knuder på vimplen

Er du også træt af/ærgerlig over at vinden slår knuder på din vimpel? Så læs med her:

Jeg har ladet mig overtale til endnu en gang at købt en ny vimpel. Det er nu et par uger siden. Jeg har snølet lidt med at hænge den ud, for jeg ville prøve at finde en metode til at forhindre vinden i at slå knuder på den. Jeg tog nogle bambus pinde (slumfiduspinde, som vi også kalder dem) og klippede spidsen af. Så sprættede jeg et enkelt sting op i den ene side af vimplen og stoppede pinden ind i løbegangen. Derefter syede jeg løbegangen til igen samt syede på tværs af løbegangen, for at for hindre pinden i at "vandre".



Jeg gjorde det samme i den anden side, dog med et par centimeter forskydning,- således at nr. 2 pinden starter et par centimeter fra enden hvor pind 1 slutter. Jeg syede 2 pinde i hver side skiftevis i den ene og den anden side, og som sagt med et lille overlap. Forskydningen skal dog være større end vist på billedet.



Sådan......Slut med knuder.

God vind og mange hilsner fra
Husmodet-wannabe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...