Faste læsere

lørdag den 18. april 2020

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk.

Nu er det forår, og et nyt have år er godt begyndt. Vi havde en masse bær og frugt - fra egen økologiske avl - i fryseren fra sidste år, som vi skulle se at få spist/drukket inden vi "om lidt" skal til at fylde fryseren op på ny.

Selvom vi spiser frugtgrød mindst en gang om ugen,  ville vi stadig ikke kunne nå at tømme fryseren for sidste års frugt og bær,  inden den nye sæson. Derfor besluttede jeg mig, at koge saft. (Jeg glemte desværre at tage billeder under processen).

Jeg tog min saftkoger og fyldte den med:

2 kg. jordbær
2 kg. ribs
1 kg. solbær
1 kg. rabarber
1 kg. grønne stikkelsbær
1 kg. røde stikkelsbær

Mængderne "greb" jeg egentlig bare ud af den blå luft.......og dog...........jeg er særligt glad for jordbær og ribs, så derfor er der en overvægt af dem.

Det kunne naturligvis ikke være i saftkogeren på en gang, så jeg måtte fylde op efterhånden.
Saften tappede jeg af og kogte den op tilsat sødemiddel efter smag (min mand er diabetiker). Saften hældte jeg så på skoldede, og atamonskyllede flasker.



Jeg må sige, at det smager skønt.

Prøv det selv.  Velbekomme og god fornøjelse.

Mange hilsner Husmoder-wannabe 😊



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...