Faste læsere

søndag den 15. december 2019

Kaffefiltre - hjemmesyede

Det er godt nok længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, men jeg har haft virkelig travlt,- nok primært med ting, som ikke vil være så relevant her på min blog. Men nu er jeg her.

Her sidst på eftermiddagen kørte min mand til den lokale Brugs for at købe kaffefiltre, men han kom hjem med meget andet end kaffefiltre 😂. Nå, men vi har ikke flere og han skal bruge et i morgen tidlig.

For mange måneder siden købte jeg  noget stof i Stof2000 i Næstved. Jeg købte stoffet, som i øvrigt er godkendt til fødevare brug, fordi jeg ville sy 2 nye poser til min saft-/gelepose, da den gamle er ved at være så hullet, at den ikke længere kan bruges. Ligeledes var det tanken, at jeg vil sy 1-2 nye filterposer til min Madam Blå kaffekande. Hvordan det bliver, må I have tilgode.
Min mand deler endnu ikke min kærlighed til Madam Blå kaffekande, og bruger stadig en "alm." kaffemaskine.

Nå, men da vi jo ikke flere engangs filtre har, måtte jeg tænke kreativt. Jeg besluttede mig for at sy nogle kaffefiltre til 'Hans kaffe maskine.  Det kom der følgende resultat ud af.


Der måles, streges op og klippes til. 

Herunder det færdige resultat. Nu er jeg spændt på resultatet i morgen tidlig.



Min symaskine har det ikke rigtig godt for tiden og har faktisk ikke haft det længe. Og det holdt faktisk hårdt at få syet de 3 kaffefiltre her. Jeg har fået en eksperts dom, at hvis den bliver ved at drille, så må jeg altså skifte den ud med en noget mere samarbejdsvillig model. Det er jeg jo ked af, for det er min første symaskine. Men en symaskine kan jeg altså ikke undvære.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...