Faste læsere

tirsdag den 8. oktober 2019

Der høstes så-sæd

Jeg har i flere år, haft lyst til at prøve at høste så-sæd, så vi sparer penge på at købe frø. I år har jeg endelig husket at tage nogle buske af ærter og bønner fra til tøring. Jeg lod nogle buske stå nogle uger efter jeg havde høstet dem, som vi skulle spise i løbet af sommeren, eller som skulle fryses ned.

Da vi bor i en villa på landet, men med en fin størrelse have, har vi derfor ikke nogen lade eller stald at hænge til tørre i. MEN vi har drivhus, så her hang jeg altså mine ærter  og bønner til tørre. 






Nu er vi ved at være ved den tid på året, hvor nattefrost kan forekomme. Da de lovede nattefrost i sidste uge, skyndte jeg mig, at tage mine tørrede ærter i bønner ind til høst. De høstede bønner og ærter lagde jeg i kaffefiltre, skrev indhold på og lukkede filtrene til. Jeg har lagt dem vandret ned og går og ryster dem ind i mellem. Det gør jeg for at lufte dem lidt ......Hvis nu de ikke var helt tørre. Ved ikke om det har noget at sige......Det er ihvertfald noget jeg bilder mig ind.



Nu glæder jeg mig endnu mere til at skal så haven til i foråret. Om jeg får succes, ja det vender jeg tilbage til, til næste år.

Ærter og bønner er klart nogle af de nemmeste afgrøder af tage frø fra. SÅ kast dig bare ud i det.

God fornøjelse. 

Mange hilsner fra Husmoder-wannabe 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...