Faste læsere

torsdag den 26. september 2019

Det er jo nærmest terapi

For noget tid siden købte jeg en brugt, men særdeles velholdt, Madam Blå kaffekande på nettet. Vores elektriske kaffemaskine har det ikke længere så godt, så måtte da have en mere drift sikker kaffe "maskine".

Med en Madam Blå kaffekande i huset, så skal man da også male/kværne sine kaffebønner selv. Derfor gik jeg på jagt på nettet efter en kaffekværn,- en der ikke bruger strøm selvfølgelig.  Jeg faldt over nedenstående. Det er ganske vidst en ret så ny udgave/genskabelse, men det var lige den, der faldt i min smag, og så er den alligevel og helt bestemt perfekt til formålet: at male kaffe.



Selvom jeg ikke selv drikker kaffe, så er jeg altså helt vild med duften af kaffe. At stå der og dreje i håndtaget mens man bliver ramt af den vidunderlige kaffeduft, virker nærmest mentalt afslappende,- samtidig med at jeg får motioneret armene. Det er da ren win-win som man jo så populært siger: "motion" og "aroma-terapi" OG min mand får lavet sin kaffe.
Selv min ældste teen-tage datter synes det er en hyggelig beskæftigelse. Den havde jeg altså ikke lige set komme.



Førhen gad jeg aldrig lave aldrig lave kaffe. Brugte nok altid som undskyldning, at jeg ikke kunne finde ud af det, da jeg jo ikke selv drikker kaffe. Nu vil jeg rigtig gerne lave kaffe på min fine Madam Blå kande.

Og manden er glad, for så slipper han for at lave sin kaffe selv.

Mange hilsner fra Husmoder-wannabe





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hjemmelavet saft

Selvom det er meget længe siden, jeg har lagt noget op her på bloggen, så er jeg nu ikke helt væk. Nu er det forår, og et nyt have år er g...